donderdag 12 juli 2012

Tankini voor een kleine dame

Beloofd is beloofd. Voor de dochter van mijn vriendin had ik een tankini beloofd voor haar verjaardag. 

Het heeft even geduurd voor ik de maten kreeg, ze wonen namelijk niet in de buurt. Na wat voorbeeld tekeningen/foto's gemaild van wat ze nu wilde, is dit het setje geworden. 
 
De dame in kwestie is super blij.

Ik heb een hemdpatroon genomen uit de ottobre, waarvan ik de halslijn iets verder heb uitgediept en de bandjes over de schouder bij elkaar heb laten komen met de biasbandjes van witte lycra. Mijn vriendin kwam met het idee de bandjes op de rug zo te kruisen, dat was een heel goed idee.

Om haar middel heb ik een wit reepje lycra afgewerkt met een rood kleurig rolzoompje, ik had de lycra iets gerekt tijdens det rolzomen zodat er een soort ruche ontstaat, wat ook weer terugkomt in de onderkant van de tankini en het rokje.

Ik heb er een hipstertje bij gemaakt die ik heb nagetekend van een bestaand broekje die ze had opgestuurd, rokje erbij, laat de zomer maar komen.



2 opmerkingen:

  1. is weer eens iets anders vind het erg leuk geworden en een mooie kleur combi. En fijn dat de dame in kwestie zo blij is met het cadeau.
    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze is er zo onwijs blij mee dat ze San gister speciaal een bos bloemen is gaan brengen.
    Op vakantie heeft ze hem bijna iedere dag aangehad. We hebben alleen de strikjes op de buik eraf gehaald die bleke toch niet handig...op waterglijbanen en zo.

    BeantwoordenVerwijderen